/ Vardag /

när det tar slut

för exakt ett år sedan, den 30e januari fick jag ett mail där det stod att jag blivit antagen som en av de elever att få åka med till sydafrika. 
idag hade vi våran sista presentation tillsammans och det känns så overkligt på något sätt. det tog slut idag. det har varit ett fantastiskt år på många sätt, jag har lärt känna nya människor som jag ser som min familj & jag har fått åka till afrika vilket har varit min dröm i så många år. 
jag grät när vi sa hejdå efter resan, men jag grät ännu mer idag. vi har inget mer planerat, inga mer möten, inga föreläsningar - inget. och det gör så ont i mig. även om jag är övertygad om att jag kommer umgås med alla ändå så blir det aldrig riktigt samma som när vi ses allihopa, lärare och elever och bara är vi. ni är alltid min afrikafamilj och det är tack vare er som detta året blev så bra.
tack för alla skratt, minnen, danser, sånger, kramar och allt som vi delade tillsammans. det är så jobbigt att skriva om detta, tårarna vill inte sluta rinna och just nu känns det så tomt. därför avslutar jag här.
tills vi ses igen, älskade ni ♥